RE/MAX podsumowuje działalność w 2015 roku- 24finanse


Home » Wyniki spółek » RE/MAX podsumowuje działalność w 2015 roku
Mar
04

Globalna sieć biur nieruchomości RE/MAX przygotowała raport z działalności w 2015 roku. Analizowany obszar dotyczy nie tylko Polski i państw europejskich, ale odnosi się również do wyników osiągniętych na całym świecie. RE/MAX zakończył roczną działalność ze wzrostem przychodów o 22 proc. w Europie,

a jego liczba agentów powiększyła się o ponad 15 proc. w skali globalnej. Jak przedstawiają się pozostałe dane podsumowujące działalność firmy w ubiegłym roku?

RE/MAX na świecie

Na koniec 2015 roku liczba agentów RE/MAX (poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą) osiągnęła 25 tys., co daje roczny wzrost o 15,4 proc. Najwięcej agentów RE/MAX poza Ameryką zrzeszonych jest w krajach takich jak: Portugalia (ponad 4 tys.), Turcja (ponad 2 tys.), RPA (ponad 2 tys.) oraz Argentyna (ponad 1,5 tys.). Wśród krajów wiodących prym w Ameryce Łacińskiej znajdują się m.in. Argentyna, Brazylia, Dominikana, Ekwador i Meksyk. Jest to obszar, w którym RE/MAX w ostatnich latach bardzo dynamicznie się rozwija. Coraz więcej osób działa pod marką RE/MAX także w Azji. W grudniu do rodziny RE/MAX dołączyła Malezja. Łączny wolumen sprzedaży w USA dla zagranicznych nabywców wzrósł w 2015 roku o 13 proc. w stosunku do 2014 r. i stanowił 8 proc. całkowitego obrotu nieruchomościami mieszkaniowymi, według NAR – National Association of Realtors. Liczba agentów, którzy pracowali z zagranicznym nabywcą wzrosła z 28 proc. do 35 proc.

RE/MAX w Europie

W 2015 roku w sieci RE/MAX w Europie zrealizowano prawie 150 tys. transakcji, co oznacza, że średnio co 7 minut sprzedawano lub wynajmowano nieruchomość. Wśród najszybciej rozwijających się rynków znalazły się Malta i Luksemburg, z ponad 50-procentowym wzrostem w wysokości wygenerowanych prowizji. Tuż za nimi uplasowały się: Izrael (+42 proc.), Włochy (+39 proc.) i Hiszpania (+38 proc.). Większa liczba ofert biznesowych oznacza również więcej osób w sieci RE/MAX. Liczba agentów obsługujących klientów w całej Europie wzrosła w 2015 do ponad 15,5 tys.

Wraz ze zwiększeniem się wysokości uzyskanych prowizji w 2015 roku, które wyniosły łącznie ponad 360 mln Euro, agenci RE/MAX poprawili swój biznes o 22 proc. w porównaniu z rokiem 2014. Szczególnie mocny okres to miesiące: czerwiec i lipiec oraz ostatni kwartał 2015 roku. Patrząc na poszczególne regiony, Malta i Luksemburg zwiększyły swoje obroty o ponad 50 proc., podczas gdy kolejny w rankingu Izrael osiągnął ponad 40-procentowy wzrost.

„Wraz ze wzrostem liczby agentów w sieci RE/MAX o ponad 11 proc., liczba agentów RE/MAX w Europie przekracza obecnie 15 tys. Firma rozszerzyła także swój zasięg o trzy nowe regiony we Francji, dzięki czemu jeszcze więcej klientów w całej Europie może korzystać z naszej wiedzy i doświadczenia, a marka RE/MAX dociera do szerszej populacji” – mówi Michael Polzler, dyrektor zarządzający RE/MAX Europe.

Ponadto, sieć RE/MAX rozszerzyła swoją obecność nie tylko w nowych regionach, takich jak Francja, ale też na istniejących rynkach: wiele nowych biur otworzyło swoje drzwi dla klientów i w sumie w ponad 30 krajach w Europie pod marką RE/MAX działa już więcej niż 1600 biur.

RE/MAX w Polsce

RE/MAX Polska liczy dzisiaj ponad 30 biur (w tym kilka w organizacji) oraz ponad 120 agentów, którzy w swojej ofercie posiadają ok. 1700 ofert sprzedaży i wynajmu nieruchomości na wyłączność. Agenci RE/MAX w Polsce osiągają wyniki sprzedaży na poziomie tych europejskich i co rok część z nich zostaje sklasyfikowana w międzynarodowych klubach, do których przynależność wymaga osiągnięcia poziomu prowizyjnego od min. 50 tys. USD (najniższy poziom) lub 100 tys. USD w górę.

W 2015 roku sieć RE/MAX powiększyła się o 5 nowych biur i 3 biura w organizacji (tj. umowy franczyzowe podpisane zostały w roku 2015, ale otwarcia zostały zaplanowane na rok 2016). Według Adama Zbrzeżnego, dyrektora regionalnego i jednego z trzech współwłaścicieli RE/MAX Polska, ubiegły rok również w Polsce należał do udanych:

„Pod względem wysokości uzyskanych prowizji i dla RE/MAX Polska był to rok wyjątkowy: odnotowano wzrost o 35% w stosunku do prowizji wygenerowanych w roku 2014. Liczba przeprowadzonych transakcji zwiększyła się znacząco, ponieważ aż o 59 proc., a o ponad 60 proc. wzrosła wartość zrealizowanych transakcji. Nasi agenci, dzięki wsparciu biur regionalnych i właścicieli biur, a także szkoleniom Akademii RE/MAX stają się coraz większymi specjalistami w zakresie budowania osobistego wizerunku i kreowania własnej marki, co sprawia, że wolumen ich sprzedaży szybko rośnie, a liczba poleceń od zadowolonych klientów częściej procentuje. Nowoczesne narzędzia marketingowo-technologiczne, do których mają dostęp wszyscy agenci RE/MAX sprawiają też, że wyróżniają się oni na rynku, dzięki czemu są coraz bardziej konkurencyjni”.

Related posts:

Comments are closed.

Niezbędnik inwestora





Finansowanie Dotacje unijne Kredyty Faktoring Leasing Venture Capital
Inwestycje Rynek główny NewConnect Private banking Inwestycje alternatywne Komentarze rynkowe
Biznes Zakładam firmę Ubezpieczenia Windykacja Zarządzanie
Narzędzia Studia podyplomowe Wzory biznes planów Umowy do pobrania Druki i formularze Podatki

Bezpłatny przedruk tekstów pod warunkiem zachowania ich treści i stopki autorskiej.
Z artykułów umieszczonych w serwisie 24finanse.pl można korzystać na zasadach licencji Creative Commons.
W ramach serwisu 24finanse.pl stosowane są pliki cookies