RAFAMET podpisał kolejny kontrakt z ONCF, Państwowymi Kolejami Królestwa Maroka- 24finanse


Home » Wieści z firm » RAFAMET podpisał kolejny kontrakt z ONCF, Państwowymi Kolejami Królestwa Maroka
Sty
29

W przetargu uczestniczyła cała światowa konkurencja. Mimo to udało nam się wygrać. Maszyna będzie pracowała w najnowocześniejszym i największym w Maroku  zakładzie naprawczym taboru kolejowego w Casablance, w trudnym klimacie afrykańskim, przy dużej wilgotności, w zakładzie mieszczącym się w sąsiedztwie Atlantyku. Dlatego musi być dobrze zabezpieczona przed wilgocią i wysokimi temperaturami – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w RAFAMET SA.

Zawarty w grudniu ubiegłego roku kontrakt jest już jedenastym z kolei, podpisanym z tym samym klientem. Jak tłumaczy A. Rustanowicz, RAFAMET postrzegany jest w Maroku jako solidny i profesjonalny dostawca, na którą to opinię zapracował sobie przez lata współpracy. To duży atut firmy z Kuźni Raciborskiej, choć negocjacje za każdym razem są trudne.

W Maroku pracuje już cały asortyment maszyn RAFAMETU, począwszy od prostych konwencjonalnych tokarek kolejowych, po podtorówki oraz różne modele nowoczesnych tokarek kołowych sterowanych numerycznie. UGE 300N, zgodnie z założeniami kontraktu, ma trafić do Casablanki latem tego roku.

RAFAMET - Tokarka UGE 300 N

Maroko to nie jedyny afrykański kraj, do którego trafiają w tym roku maszyny RAFAMETU. We wrześniu ubiegłego roku podpisano kontrakt z jedną z największych firm wydobywczych i jednocześnie zarządcą infrastruktury kolejowej w Mauretanii. Ciekawostką jest, że szlakami kolei mauretańskiej regularnie jeżdżą najdłuższe pociągi towarowe na świecie o długości do 3 km, złożone z 4 lokomotyw, ok. 210 wagonów, każdy dostosowany do przewozu 85 t rud żelaza  i kilku wagonów osobowych – bardzo ciężkie pociągi o masie przekraczającej 22.000 ton.

Linia ta łączy porty oceaniczne Mauretanii z kopalniami rud żelaza, jest również głównym szlakiem zaopatrzeniowym w wodę, paliwo i sprzęt górniczy miast saharyjskich. Właśnie tam trafi tokarka karuzelowa KCM 150N do obróbki kół kolejowych. – Polska jest tam mało znana, nie mamy na miejscu placówki dyplomatycznej, wymiana gospodarcza między naszymi krajami jest niewielka. Tym większy więc jest to sukces naszych służb handlowych, które bardzo intensywnie penetrują, z sukcesami, trudny, ale niezwykle ciekawy i obiecujący kontynent afrykański – podkreśla dyrektor eksportu. – Klient, zanim podjął decyzję, bardzo starannie sprawdził nasze afrykańskie referencje, m.in. w Maroku, Tunezji, RPA, Nigerii, Sierra Leone, a poprzez swoje biura w Paryżu sprawdził również nasze liczne referencje we Francji i w Belgii. Nasza oferta spełniająca w 100 proc. warunki przetargowe, dobre opinie o naszej firmie, jakości maszyn, prędkości i skuteczności działania naszego serwisu technicznego miały decydujący wpływ na końcowy sukces trwających ponad 6 miesięcy negocjacji. Nie było łatwo mając 10 konkurentów z Europy, Chin i USA.  Klient  już zapowiada zakupy kolejnych obrabiarek, tak więc szczególnie zależy nam na podtrzymaniu z nim dobrych relacji wykonując tą pierwszą tokarkę terminowo i bezbłędnie oraz sprawnie realizując  skomplikowaną operację logistyczną jaką będzie dostawa do odległego Nouadhibou , przewidziana na tegoroczne lato – podsumowuje Andrzej Rustanowicz.

RAFAMET S.A.

Related posts:

Comments are closed.

Niezbędnik inwestora





Finansowanie Dotacje unijne Kredyty Faktoring Leasing Venture Capital
Inwestycje Rynek główny NewConnect Private banking Inwestycje alternatywne Komentarze rynkowe
Biznes Zakładam firmę Ubezpieczenia Windykacja Zarządzanie
Narzędzia Studia podyplomowe Wzory biznes planów Umowy do pobrania Druki i formularze Podatki

Bezpłatny przedruk tekstów pod warunkiem zachowania ich treści i stopki autorskiej.
Z artykułów umieszczonych w serwisie 24finanse.pl można korzystać na zasadach licencji Creative Commons.
W ramach serwisu 24finanse.pl stosowane są pliki cookies